We krijgen die vraag vaker dan je denkt. Op events, in calls, via LinkedIn, zelfs van de bezorger die onze boodschappen komt brengen. “Wat betekent dat nou, Omelette du Fromage?” En eerlijk? Het is een terechte vraag. Want het klinkt Frans (check), het klinkt culinair (dubbelcheck), maar wat zegt het nou echt? Tijd om het mysterie één keer goed uit te leggen.
Een Gekke Naam Voor Een Serieus Bureau?
Stel je voor: je zit in een meeting. Iemand noemt onze naam, Omelette du Fromage, en ineens zie je het in hun ogen, een mengeling van verwarring, nieuwsgierigheid en… honger?
Je bent niet de eerste. “Hebben jullie iets met eieren?” Nope. “Zijn jullie een Frans cateringbedrijf?” Ook niet. “Zit hier een diep filosofische betekenis achter?” Mwah, soort van. Maar vooral: het is een knipoog. Een ode. En een briljante vergissing.
Wat Het Zou Moeten Zijn (En Waarom Het Net Fout Is)
Laten we even eerlijk zijn: “Omelette du Fromage” is grammaticaal gezien gewoon fout. In het Frans zeg je namelijk “omelette au fromage”: omelet met kaas. “Du” betekent iets als “van de”, wat hier niet helemaal de juiste saus is.
Maar juist dát maakt het zo goed. Vinden wij dan..
Want iets dat nét niet klopt, blijft hangen. De Fransen zullen hun wenkbrauwen optrekken, maar wij lachen ondertussen zachtjes, met een beetje schaamte en veel liefde.
Mini-Franse les dan maar?
- du fromage = van de kaas
- au fromage = met kaas
- de fromage = die kaas bevat
- Omelette du Fromage = cultklassieker en amazin online marketing bureau
dexter’s laboratory: de aflevering die alles veranderde
Alles begon in 1996. Een kleine jongen met een groot geheim lab. Dexter probeert Frans te leren om indruk te maken. Hij valt in slaap met een cassetterecorder die alleen maar “Omelette du Fromage” herhaalt. De volgende ochtend kan hij niets anders meer zeggen.
En dat is dus alles wat hij zegt. Letterlijk.
“Omelette du Fromage?”
“Omelette du Fromage!”
“Omelette… du Fromaaaaaage.”
Iedereen vindt het geweldig. Meisjes vallen flauw, leraren applaudisseren, zelfs beveiligingssystemen smelten. Het is absurd, briljant en totaal onlogisch, precies zoals wij het graag hebben.
Voor de nostalgici onder ons: bekijk het fragment hier. Maar pas op: het blijft in je hoofd hangen. Voor dagen, misschien wel jaren
Wat Wij Doen (En Waarom We Méér Zeggen Dan Alleen Dit)
Klinkt allemaal gezellig, maar we zijn niet alleen op aarde om met omeletten te gooien.
Bij Omelette du Fromage helpen we merken groeien in een digitale wereld. We mixen strategie, creativiteit en data tot een ijzersterk recept, en gooien daar geen kaas overheen, maar wél campagnes die knallen, content die prikkelt, en optimalisaties die écht wat opleveren.
Van first click tot conversie. Van idee tot impact.
En ja, soms met een knipoog. Want groei mag best een beetje leuk zijn.
joe joe
-
Vorige
Overzicht
Volgende